Mhh ok - also einen RS1 als 4Zylinder kann ich mir aber tatsächlich nicht vorstellen. Wir werden sehen ob und was kommt - wenn dann eh erst gegen Ende des aktuellen Produktionzyklus so gegen Ende 2017 - Mitte 2018. Und wenn das dann wieder so ein zusammengeschusteter RS wird wie der RS3, dann können sie auch komplett drauf verzichten. Aber ich habe das tiefe Gefühl dass der S1 noch nicht das Ende war - die Karre würde ja jetzt schon locker mit 300 PS funktionieren (und wäre in meinen Augen damit trotzdem kein wirklicher Konkurrent zum S3 der einfach deutlich mehr Raum und Platz bietet)
Willkommen bei B&B Automobiltechnik - Ihr Tuner für VW & Audi Fahrzeuge Bei B&B Tuning gibt es verschiedene Tuning-Stufen von 280 über 298 bis 340 ps
Speed Week: The Hot Hatches - BBC Top Gear Perhaps most telling of all is the amount of miles the Golf R did over our time at Castellolí. You can install all the timing gear you like, but ultimately you could rank these cars by the amount of time they spent on track and by the amount of squabbling over the keys. By this deeply unscientific (yet trustworthy) measure, the S1 and Golf are clear winners, with the Leon not far behind. The BMW, despite its charms, spent the most time parked in the pits. If it weren't for the fact that the S1 spontaneously combusted, it might have gone through to the final showdown. But it did, and therefore it can't. So the Golf R it is, then. Time to see what's next on the track... Was dies wohl zu bedeuten hat ??? Weiss einer wenn die senden ??? hab es gefunden ))) You feel the 4WD pushing and pulling in all the right places, and the quick-witted diffs work hard. It's constantly searching for grip, but it does so with a smile on its face, unlike other Audis that joylessly batter the road. Perhaps that's what makes it so likeable, and a contender for outright victory - not just among the hatchbacks but among all the cars at Speed Week. Which is why it was a slight shame when, after a brisk-ish lap in the hands of editor-in-chief Charlie Turner, it returned to the pits slightly on fire... Conspiracy theorists may say this was a ploy to kill off the Audi and make room for his beloved, definitely-not-shonky Caterham in the final five. But he's the boss, so obviously nobody would suggest such a thing. Besides, prime suspects were the tiny brakes, which do a good enough job of stopping you, however, on more than one occasion became smoky. But no... it turns out - after the car was collected and examined by Audi - that an incorrectly installed hose had interfered with a heat shield near the catalyst. Extinguisher duty fell to Fireman Sam Philip. Complete meltdown averted, but still game over for the S1. It was in with a good shout, too. (Audi is currently examining all RHD S1s and replacing the hose and shield where necessary, before deliveries commence).
Habe gestern einen Anruf meines Händlers bekommen. Die Leiferzeit meines S1 hat sich leider von September auf Mitte Oktober verschoben. Ist zwar nicht toll, aber mit Oktober kann ich noch ganz gut leben
hier noch ein Artikel dazu mit schönen Fotos Kneif mich: Audi S1 von ABT sportsline bringt 310 PS > News > ABT sportsline, Audi S1, Audi S1 quattro, Chiptuning, Tuning > Autophorie.de
Nachdem ein Kumpel von mir, ebenfalls Kfz-Meister bei Audi, der Meinung ist dass die 80 PS Mehrleistung ohne Probleme machbar sind, werde ich mir das wirklich überlegen. Wobei ich 2.600.- Euro schon heftig finde
Bei uns gehen 277 / 411 , hab bei Audi nachgehackt die Garantie wird weiterlaufen wie bis anhin . ABT veredelt den Audi S1 naja , vielleicht werd ich auch schwach )))))